sâmbătă, 12 iunie 2010

Recenzie The Runaways (2010)

Publicat de FLORIN la 14:07
Fetele încearcă să cucerească rock n roll-ul

The Runaways a fost o formaţie promiţătoare, dornică de a rupe barierele, capabilă să facă asta, dar care a rămas cu un succes în Japonia. Filmul ce poartă numele formaţiei, cu Kristen Stewart şi Dakota Fanning în rolurile principale, aduce un omagiu acestei formaţii care ar fi putut fi mult mai mult. Alege să nu fie foarte dramatic, ceea ce se dovedeşte a fi mult mai bine pentru muzica acestora.

Filmul regizat de Floria Sigismondi, aflată la debut, este o incursiune muzicală excelentă într-o istorie cu probleme, dar şi plină de ambiţii. Dacă The Runaways ar fi reuşit, fetele ar fi dărâmat un zid ce chiar şi astăzi pare parte din industria rock. O formaţie de fete rareori reuşeste să ajungă în centrul atenţiei, iar atunci când o face succesul acesteia pare a fi mai degrabă trecător. În anii ’70, când rock-ul guverna restul genurilor şi când imaginea nu putea fi nicidecum substitut pentru muzică, a fost cu siguranţă chiar mai greu,

Joan Jett ( Kristen Stewart) însă întotdeauna a crezut că poate dărâma acest zid. The Runaways a fost prima sa încercare, alături de binecunoscutul producător Kim Fowley ( Michael Shannon). Cherie Currie ( Dakota Fanning) a fost vocalista principală a primei versiuni, până când la un moment dat a renunţat.

Filmul nu ocoleşte, în acelaşi timp nu insistă pe motivele din spatele acestei decizii. Poate una din greşelile filmului este că despărţirea de trupă a lui Cherie Currie tinde să pară un simplu moft. În acelaşi timp, e de apreciat că se preferă o variantă mai soft a poveştii dramatice a acesteia/ a trupei. Poate pentru prima dată după mult, prin acest film, The Runaways îşi vor găsi nişte fani care să le transforme într-o atracţie cult, fiindcă aici muzica e cea care leagă toată povestea. Ea nu e un aspect secundar precum în ‚Nowhere boy’, ci chiar principala atracţie.

Kristen Stewart, departe de Bella din Twilight, e convingătoare şi foarte interesantă în variantă rock. Alegerea de roluri diferite este ceea ce o actriţă talentată care este capul de afiş al unui film superficial trebuie să facă pentru a ne aminti de calităţile sale. Spre deosebire de partenerul său din ‚Twilight’, ea face foarte bine stând departe de rolurile romantice.

Dakota Fanning, într-o ipostază mai matură, prin acest rol ne spune „Sunt aici pentru a sta”. Ea este steaua acestui film.

Simplu, dar nu simplist, ‚The Runaways’ este un film ce va reprezenta o bucurie pentru fanii rock n roll-ului, pentru feministe, fanii Twilight şi pentru mulţi, mulţi alţii. Da, este un film bun.