duminică, 6 iunie 2010

Recenzie film : The Book of Eli / Cartea lui Eli (2010)

Publicat de FLORIN la 00:47
Cartea pe care să renască civilizaţia străbate un drum violent

The Road’ este un film excelent despre o lume post-apocaliptică horifiantă, bine scris, bine jucat, cu o cinematografie extraordinară, care a putut funcţiona atât ca dramă, cât şi ca thriller, ceea ce ‚The Book of Eli’ nu face.

Păstrează imaginea cenuşie, totuşi inferioară, performanţe bune din partea actorilor, dar neimpresionat, lipsindu-se de emoţionalitatea, suspansul şi complexitatea lui ‚The Road’. Şi atunci, de ce merită văzut? Adevărul este că nu prea merită.

La 30 de ani de la finalul unui război care a adus soarele mult prea aproape de Pământ, astfel încât oamenii trebuie să se protejeze când umblă în lumina acestuia, Eli ( Denzel Washington) este un călător care din când în când se mai întâlneşte cu câţiva oameni, pe care în general ajunge să îi ucidă în simpatice scene de acţiune, văzute în multe alte filme. Ajuns în „orăşelul” lui Carnegie ( Gary Oldman), acesta o întâlneşte pe Solara ( Mila Kunis), pe care o învaţă cuvinte din cartea pe care o citeşte zilnic ( exact acea carte). Cartea pe care o deţine Eli e însă dorită de Carnegie, care ştie puterea sa de manipulare. Eli însă nu doreşte să i-o dea, astfel că mai sunt omorâţi câţiva oameni, după care merge mai departe în drumul său deloc prestabilit. El este îndrumat pe cărările potrivite de credinţa pe care o poartă. În călătoria sa i se alătură Solara. Carnegie nu stă nici el departe, fiindcă vrea cartea.

În traducere, ‚The Book of Eli’ este un film care este mult prea violent pentru subiectul sensibil pe care îl propune. De ce Dumnezeu i-ar scoate în cale oameni pe care să îi omoare acestui Eli însărcinat cu protejarea unui ultim exemplar din Biblie? Scenariştii au avut categoric probleme de orientare. E uşor de observat din naraţiunea stângace, care urmează prea multe direcţii în plot.

Cu toate că finalul putem spune că e surprinzător, el soseşte prea târziu pentru a da o altă notă unui film slab, care ar fi putut fi acceptat ca entertainment pentru adolescenţi, dacă cartea, pe care Eli o duce într-un loc unde să ajute la renaşterea civilizaţiei, ar fi una ştinţifică. Dar cum nu este, uciderile lui Eli nu coincid cu mesajul cărţii, iar filmul e cel puţin confuz, ca să nu spunem un absolut kitsch.

Recenzie film : Prince of Persia : The Sands of Time ( 2010) - Dacă aş fi jucat acest film, ar fi fost grozav
Recenzie film : Giallo (2009) - Un alt criminal în serie necodat
Shutter Island (2010)

2 comentarii on "Recenzie film : The Book of Eli / Cartea lui Eli (2010)"

Iris spunea...

Rating-ul de pe imdb cred ca se datoreaza in mare parte faptului ca respectiva carte se numeste Biblie, e total nejustificat pentru filmul acesta. Nici finalul nu a reusit sa ma uimeasca cu nimic pentru ca este aproape aceeasi idee din Fahrenheit 451 ,dupa o carte de Ray Bradbury, daca ai vazut filmul.

Florin on 7 iunie 2010 la 07:49 spunea...

Nu am vazut filmul. Cat despre ratingul mare, nu e singurul film.

Transformers are 7,3. Niciodata nu voi intelege de ce.