joi, 8 iulie 2010

Recenzie Paranormal Activity / Activitate paranomală (2008)

Publicat de FLORIN la 15:24
Ştim deja de puterea lui ‚Paranormal Activity’ de prin 1999, când un mic film făcut de o mână de amatori, cu un buget aproape inexistent, au reuşit să creeze proiectul care să îngrozească o lume întreagă. ‚Blair Witch Project’ este fără îndoială unul din cele mai bune filme horror. Conceptul său a fost genial. Iar odată introdus publicului, bineînţeles că toată lumea e liberă să îl preia.

Într-o lume în care totul trebuie să fie filmat ( şi apoi postat pe YouTube) poate că are şi cel mai mult sens activitatea pe care Micah o începe odată cu mutarea în noua locuinţa alături de prietena sa, urmărită de un spirit necunoscut. El devine un al doilea urmăritor, căutând să surprindă fiecare mişcare de uşă din această experienţă terifiantă pe care o trăieşte, cu ajutorul noii sale camere de filmat ultra-performantă.

După 30 de minute foarte lungi de introducere în povestea lui Katie, în sfârşit se întâmplă ceva. Acest ceva e cam nimic. Lumini se aprind, lumini se sting, zgomote se aud. Terifiază? Dacă nu chiar terifiază, sperie. Ca ‚The Blair Witch Project’? Nicidecum. Un astfel de film se încăpăţânează să ne dovedească faptul că ne este teamă de umbrele noastre şi doar atât.

Jocul de umbre, cadre răstălmăcite şi zgomote de nicăieri nu sunt susţinute de o poveste. În plus, pădurea nu se poate compara cu o mică încăpere. Fuga nu poate să existe. Teama personajelor, emoţia nu se văd în ‚Paranormal Activity’. Filmul ăsta e mai obişnuit decât pare. Ceea ce a avut el şi alte titluri necunoscute de noi nu au întâlnit este un studio important capabil să răspândească zvonurile pe internet.

Asta nu ne opreşte să ne bucurăm pentru succesul său. Într-un final, multe alte copii ajung să încaseze mai mulţi bani, fără să aibă ceva special. Dar nu ştim ce să spunem de ‚Activitate paranormală 2’.

Recenzie film : Bakjwi / Thrist (2009)
Recenzie film : La nana / The maid (2009) - O servitoare horror
Recenzie The Ghost Writer / Marioneta (2010)

2 comentarii on "Recenzie Paranormal Activity / Activitate paranomală (2008)"

Iris spunea...

intre momentele de plictiseala in care am asteptat sa se intample ceva si cele in care mi s-a parut ca e f enervant sa ai un prieten ca Micah am uitat sa ma sperii, cu toate ca ar fi fost niste momente. Cred ca nu am respectat instructiunile persoanei care mi-a dat dvd, sa-l vad noaptea.

cred ca lumea il considera oarecum interactiv , sunt curiosi sa vada cum reactioneaza si cel de alaturi si asa apare motiv de dezbatere sambata seara intre prieteni.

Florin on 13 iulie 2010 la 16:21 spunea...

filmul ăsta merita văzut la cinema într-o sală mai plinuţă decât de obicei din aceleaşi considerente pe care le notezi tu. sunt sigur că ar fi fost foarte amuzant. :))