vineri, 16 iulie 2010

The Expendables cheamă bărbaţii în cinematografe. Proporţia dintre filmele pentru bărbaţi şi filmele pentru femei

Publicat de FLORIN la 18:39
Într-un nou trailer puţin diferit faţă de cele cu care suntem obişnuiţi, ‚The Expendables’ invită bărbaţii să înceteze această cucerire a cinematografelor de filme destinate femeilor, cum altfel decât venind la acest film.

Hollywood-ul a fost lăsat pe mâna tinerelor” spun incintator în noul trailer, se pare oficial, producătorii filmului, atrăgând atenţia că asta este o ultimă şansă. Arată cu degetul spre competitorul cel mai puternic „Eat, pray, love” cu Julia Roberts în rolul principal, ce se lansează în aceeaşi săptămână.

Dacă filmul ăsta pierde în faţa lui ‚Eat, pray, love’ nu merităm să fim numiţi bărbaţi” încheie noul trailer, lovind acolo unde, nu-i aşa, niciun bărbat nu se lasă lovit.

În regia lui Sylvester Stallone cu Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Arnold Schwarzeneger, Dolph Lundgren, Mickey Rourke şi însuşi fratele Juliei Roberts, Eric Roberts, filmul de altfel e un produs apelant în special către publicul masculin.

Dar dincolo de campania de marketing într-adevăr inspirată, cât de mult adevăr se află în spatele unei declaraţii precum „Hollywood-ul a fost lăsat pe mâna femeilor”. Să fie chiar aşa? Cât de multe din filmele acestei verii sunt create pentru un public masculin, câte pentru un public feminin?

Numind titluri neutre filme precum ‚Robin Hood’, ‚Toy Story 3’ sau ‚Inception’ ( cu toate că dacă ar fi să le introducem forţat într-o categorie, nu ar intra în lista feminină), în perioada mai – septembrie 2010 bărbaţii au avut / vor avea în cinematografe :

1. Iron Man 2 – 200 milioane
2. Prince of Persia : The Sands of Time – 200 de milioane
3. Get him to the greek – 40 milioane
4. The A Team – 100 milioane
5. Jonah Hex – 80 milioane
6. Grown Ups – 70 milioane
7. The Last Airbender – 150 milioane
8. Predators – 40 milioane
9. The Other Guys – 20 milioane
10. The Expandables – 85 milioane
11. Takers – 20 milioane
12. Machete – 20 milioane


Femeile, în schimb :

1. Letters to Juliet – 30 milioane
2. Just Wright – 30 milioane
3. Killers – 75 milioane
4. The Twilight Saga : Eclipse – 70 milioane
5. Salt – 120 milioane
6. Step Up 3D – 30 milioane
7. Eat Pray love – 70 milioane
8. The Switch – 40 milioane
9. Going the distance – 30 milioane


* Poziţiile 6 – 0 sunt estimări propii. Datele ar putea fi diferite, însă probabil doar în avantajul femeilor.

Aşadar 12 la 9 pentru bărbaţi. Rezonabil nu? Dar cum stăm cu bugetele? Atunci se schimbă foaia. În timp ce filmele dedicate bărbaţilor însumează mai mult de 1 miliard de dolari în buget, producţiile dedicate femeilor abia ajung la un total de 500 de milioane de dolari.

Pe lângă aceste bugete, fiecare film are un alt buget propiu de marketing, ceea ce cu siguranţă va pune în avantaj tot producţiile dedicate bărbaţilor. Aşadar, Hollywood-ul până la urmă e departe de a fi cucerit de femei.

Dar desigur, dacă nu pentru actori, cel puţin pentru un astfel de trailer ‚The Expendables’ se merită vizitat în cinematografe sau vizionat în general.

Trailerul poate fi urmărit mai jos.




Articole recomandate
Interviu Andrei Ujică pentru New York Times
Avatar revine în cinematografe
Un nou cinema City în Bucureşti : la Sun Plaza în Berceni

0 comentarii on "The Expendables cheamă bărbaţii în cinematografe. Proporţia dintre filmele pentru bărbaţi şi filmele pentru femei"

 

Club de film Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez