sâmbătă, 29 mai 2010

Recenzie film : Youth in revolt (2009) - Răzvrătirea adolescentului virgin

Publicat de FLORIN la 11:16
A trecut ceva timp de la ‚American Pie’ încoace şi încă nu s-a găsit un nou film despre adolescenţi care să funcţioneze ca punct de reper pentru noua generaţie de adolescenţi. Ei bine, căutarea va continua şi după ‚Youth in revolt’, o comedie cu aplaudabile încercări de schimbare a perspectivei genului, dar care îşi pierde amuzamentul într-o a doua parte ce duce la acelaşi final.

Nick Twisp ( Michael Cera, în ascensiune) e un adolescent de 16 ani cu părinţi despărţiţi şi o viaţă de licean nu prea grozavă. Locuieşte cu mama sa, care se subevaluează ieşind cu tipi ce sunt departe de a reprezenta un exemplu pentru acest adolescent în căutarea unui glas mai puternic care să îi strige nemulţumirile. Sau să zic nemulţumirea? Fiindcă celelalte nemulţumiri îşi pot face locul prin bombăneli şi mici discuţii. Dar ce e de făcut cu virginitatea?

Sheeni Saunders (Portia Doubleday) ar putea fi fata perfectă, dacă nu ar fi din alt oraş. Dar nu îşi găseşte asta rezolvare? Să intre Francois Dilinger în scenă.

Mai bine nu ar fi intrat. Revolta propusă de ‚Youth in revolt’ e diferită de ceea ce a propus ‚American Pie’ adolescenţilor săi. Din păcate, e departe de a fi cel puţin la fel de amuzantă.

Pentru un gen care pare că niciodată nu va fi în afara modei, încercarea unei noi viziunii pe aceeaşi platformă se dovedeşte un rateu. Întâmplările amuzante se întâmplă tot în momentele cunoscute ale genului, nu când regizorul încearcă o notă mai extremă, căruia în final îi lipseşte nu de puţine ori amuzamentul, iar în timpul căruia personajele îşi pierd din simpatie.

Iar finalul nu ajută deloc un film ce rămâne mediu, cu momente bune, momente mai puţin bune, dar cu actori buni şi intenţii interesante. Rămâne însă o întrebare : ar face un adolescent ceea ce a făcut Nick Twisp pentru a-şi pierde viginitatea? Răspunsul e chiar dificil de dat.