sâmbătă, 4 septembrie 2010

Recenzie The Karate Kid (2010) - Kung Fu Kid

Publicat de FLORIN la 11:01
Remake al originalului din 1984, ,The Karate Kid’ din 2010 ar trebui numit ‚The Kung Fu Kid’. Dar dacă pentru mulţi această eroare va fi luată drept un detaliu neînsemnat, alte aspecte negative ale filmului cu Jackie Chan şi Jayden Smith chiar nu pot fi luate drept detalii.

Jayden Smith nu este exact un actor netalentat. El îşi face bine treaba în ‚The Karate Kid’, interpretându-l pe Dre, un puşti ce se mută în China alături de mama sa ( Taraji P Henson – fie personajul, fie actriţa, fie amândouă sunt îngrozitoare) pentru a întâlni, cel puţin iniţial, persoane prea puţin prietenoase. Distribuirea lui Jayden Smith în rolul principal este însă principala problemă a acestui remake. Dacă în originalul din 1984 eroul se afla la vârsta la care putea conduce o maşină, în această variantă el are 12 ani. Diferenţa e clară, dar totuşi el trebuie să treacă prin aceleaşi întâmplări, să spună aceleaşi replici în scene doar reimaginate neimaginativ. Nu are sens.

Iar erorile nu se opresc aici. Bătăile pe care le primeşte sunt prea dure, scuzele prosteşti. De fapt, întregul punct de plecare, mutarea în China, nu are sens. Tot ce în original se întâmpla calm, liniştit, natural, aici trebuie să fie pompos, vrea să fie grandios, dar este doar greşit. Cel puţin în prima parte. Iar după mai bine de o oră de erori „grandioase”, nu ştiu cât de mult mai pot face peisajele Chinei. Se preferă revederea sau descoperirea originalului. Incomparabil cu sursa de inspiraţie, filmul în regia lui Harald Swartz este lipsit de imaginaţie şi substanţă şi abundă de absurditate şi violenţă.

Trailer

Recenzie film : Kick Ass (2010)
Recenzie film : Iron Man 2 (2010)