duminică, 25 aprilie 2010

Kick Ass : niște supereroi de film cult

Publicat de FLORIN la 19:41
Au existat momente în care ţi-ai dorit să salvezi lumea sau cel puţin o persoană? Poate că o puteai face, dar ai preferat să întorci spatele sau să mergi mai departe? Greşit, o puteai face conform teoriei expuse de Matthew Vaughn în ‚Kick ass’. Ceea ce trebuia să faci era să încerci să fii un super-erou, precum personajele din ‚Kick ass’, a.k.a. cel mai nou, cel mai cool şi cel mai original film despre super-eroi pe care îl vei vedea în perioada următoare.

Departe de a avea bugete colosale şi efecte de ultimă generaţie, ‚Kick ass’ are ceva mai important : o idee. Şi se cunoaşte asta. În primul rând, „super-eroii” filmului nu sunt cu adevărat super-eroi, adică oameni muşcaţi de păianjeni modificaţi genetic sau expuşi la nu ştiu ce sursă de energie care le-a oferit talente speciale.

Dave ( mai târziu cunoscut ca Kick ass) este un băiat obişnuit de liceu, slăbuţ, nepopular, posibil virgin, uşor de luat drept gay ( ceea ce se şi întâmplă), pasionat de benzile desenate. Acesta se gândeşte într-o zi că nu mai poate sta să privească toate nedreptăţile zilnice, motiv pentru care îşi îmbracă costumul recent comandat şi porneşte în „salvarea” unor maşini. Ceea ce iese la prima încercare nu e exact foarte bine pentru acesta, dar el insistă şi reușește să salveze pe cineva. Apoi, cu ajutorul Internetului, acesta devine Kick ass ( adică un super-erou al mass-mediei).

Abia după ce „a devenit” super-erou, el află că mai există şi alţi super-eroi, nici ei modificaţi genetic, dar mult mai antrenaţi : Hit Girl şi Big Daddy, mult mai violenţi decât eroii cunoscuţi. În căutarea dreptăţii, ei nu se opresc de la a împuşca ( dar mai ales a omorî) oameni. Ăsta e unul dintre motivele pentru care eroii filmului nu au fost foarte simpatizaţi de anumite organizaţii guvernamentale. Poate că nu este educativă imaginea unui fete de 11 ani stăpânind la perfecţie arme albe şi de foc, dar poate că filmul nu e tocmai pentru cineva de 11 ani, iar asta ar trebui să fie de ajuns în controversele create. A nu face cunoştinţă cu Hit Girl ar fi fost o pierdere.

Este adevărat că filmul se foloseşte din când în când de clişee, dar personajele sunt atât de simpatice şi acţiunea atât de energică, încât nu deranjează.

‚Kick ass’ este capabil să stârnească pasiunea aia pe care doar un film cult o poate stârni. Nu pentru toată lumea, dar fără îndoială vor fi ceva persoane care după vizionare își vor alege alți super-eroi ca favoriți.